Stanovisko k výběrovým řízením na ředitele ZŠ a MŠ
Martin Mareda
|
|
vzdělání,stanoviska
Odbor školství městského úřadu Tábor pod vedením místostarostky Michaely Petrové připravuje výběrová řízení na pozice ředitelů táborských základních a mateřských škol.
Piráti tuto snahu vítají a plně ji podporují.
Není pravda, že se jedná o útok na stávající ředitele.
Ti se mohou přihlásit také a obhájit své místo.
Jedná se o snahu dát prostor těm nejlepším, kteří přinesou modernější, lepší a odbornější vizi, a posunou tak školu dál.
Prodlužováním funkčního období stávajících ředitelů politickým rozhodnutím toho jistě nedosáhneme.
Jako Piráti chceme, aby se vedoucí pracovníci rozvíjeli a rozvíjeli koncepci i samotné fungování škol a ne, aby se školství zabetonovalo ve statusu quo.
Všichni bychom pak měli chtít, aby vedení našich škol aktivně sledovalo moderní trendy ve vzdělávání.
A nejedná se jen o trendy ve vzdělávání žáků samotných, ale především učitelů.
Uvědomujeme si však, že výběrové řízení dává jistou šanci pro chybu ve výběru.
Proto by mělo být maximálně transparentní a rozhodovací komise by se měla především skládat z odborníků, nikoli politiků.
Tak se může dosáhnout toho, aby nový ředitel/ka byl/a tou nejlepší volbou po odborné a profesní stránce.
Pokud chceme pro školství a naše děti to nejlepší, dejme nejkvalitnějším lidem s tou nejoptimálnější vizí a odborností šanci školu a děti vést. A to jinak než přes výběrové řízení nejde.
Nejdůležitějším materiálem bylo memorandum o spolupráci se společnosti C-Energy Planá (CEP) na likvidaci odpadů.
Principem tohoto memoranda je vyjádření předběžné vůle likvidovat komunální odpad
v zařízení, které má v záměru CEP vybudovat v rámci své stávající infrastruktury.
Tato spolupráce tak uzavírá kruh mezi odpady na jedné straně
a do naší aglomerace dodávaným teplem na straně druhé.
První poprázdninové zastupitelstvo se neslo v klidném duchu. Z důležitých bodů se porjednávaly body změna statutu města pro udělování ceny města, schválení výpůjčky TZMT na dobudování sportovní Haly Kvapilova a dofinancování ztráty městské autobusové dopravy (MAD).