“Jde o dočasný dopravní experiment, které skončí v polovině září,” upozorňuje místostarosta Martin Mareda. “Doufáme, že se nám tímto krokem podaří dopravu na náměstí zklidnit. Ač je nedaleko parkovací dům, stále chce mnoho lidí parkovat přímo na historickém náměstí. Přitom prostor náměstí by měl primárně sloužit pěším a ne autům,” říká.
Vjezd do prostoru jižní strany náměstí ode dneška zamezují dopravní značky, zároveň pěší prostor ohraničí velké květináče. V samotném prostoru pak postupně přibudou i posezení se slunečníky, která mohou fungovat jako rozšířené předzahrádky místních podniků.
“Rozumím obavám části veřejnosti především rezidentů. Parkování v lokalitě Starého Města je problematické. Připravují se ale současně kroky a opatření, které situaci zlepší,” pokračuje Mareda.
Parkování v Táboře
Již nyní probíhá informování o parkovištích např. ve Dvorcích, u plaveckého stadionu, tak aby turisté zbytečně Starým Městem auty nekroužili. S tím bude v budoucnu spojeno i rozšíření elektronického naváděcího systému k parkovištím.
Technické služby Tábor (TST) připravují projekt na případné úpravy a změny v parkovacím domě pod Střelnicí, tak aby byl uživatelsky příjemnější.
Pro rezidenty, které parkování nejvíce trápí, připravujeme rozšíření tzv. smíšeného parkování. Pomoci by mohl i návrh TST na dynamický ceník parkovného (zvyšující se cena první, druhé, třetí hodiny s cílem dosáhnout vyšší obrátkovosti vozidel)
Především si ale hodně slibujeme od skenovacího auta, které by mělo přispět k důsledné kontrole parkování. Je vyhlášeno výběrové řízení na pořízení tohoto auta, v průběhu příštích týdnů by tedy mělo být jasněji.
Parkovací politika ale není pouze o represi a kontrole, ale také o hledání a optimalizaci parkovacích míst. Je zadána analýza od Centra dopravního výzkumu na parkovací místa v celém Táboře. Výstupem mají být i návrhy na rozšíření kapacity parkovacích míst v různých částech Tábora za minimálních stavebních úprav (například jen díky změně dopravního značení v ulici).
Parkování je problém, nestrkáme před ním hlavu do písku a aktivně připravujeme opatření na zlepšení. Experiment s pěší zónou na jižní straně náměstí nám má ale dát odpověď na otázku, zda středobod historického centra tolik parkovacích míst potřebuje.